О Б Щ И Н С К И С Ъ В Е Т П Е Р Н И К
О Б Я В Л Е Н И Е
На основание Решение № 237 от 23.05.2024 г. Общински съвет Перник
Обявява конкурс за избор на УПРАВИТЕЛ на „ДИАГНОСТИЧНО-КОНСУЛТАТИВЕН ЦЕНТЪР 1 – ПЕРНИК“ ЕООД («ДКЦ 1-Перник») с едноличен собственик на капитала – Община Перник, с ЕИК-113509685 и със седалище и адрес на управление в гр. Перник, ул. „Брезник” №2, което е лечебно заведение по смисъла на Закона за лечебните заведения, като процедурата да се проведе, съгласно Правилата за провеждане на конкурси за членове на органи за управление и контрол на общинските публични предприятия, приети с Решение 611/2021г. на Общински съвет Перник, наричани по-долу за краткост ”Правилата”, както следва:
- Предмет на конкурса:
Избор на УПРАВИТЕЛ на „ДИАГНОСТИЧНО-КОНСУЛТАТИВЕН ЦЕНТЪР 1 – ПЕРНИК“ ЕООД с едноличен собственик на капитала – Община Перник.
- Минимални и специфични изисквания към кандидатите:
- Да притежават образователно-квалификационна степен “магистър” по медицина, съответно дентална медицина и квалификация по здравен мениджмънт или лица с образователно-квалификационна степен “магистър” по икономика и управление и с придобита образователна и/или научна степен, специалност или преминато обучение за повишаване на квалификацията по чл. 43 от Закона за висшето образование в областта на здравния мениджмънт.
- Да имат най-малко пет години трудов стаж като лекар, съответно лекар по дентална медицина, или икономист; кандидатите, притежаващи образователно-квалификационна степен “магистър” по медицина, съответно дентална медицина, да имат придобита специалност.
- Да не са осъждани на лишаване от свобода за умишлени престъпления от общ характер, освен ако са реабилитирани.
- Да отговарят на изискванията на чл.20 ал.1 т.3-13 и чл.21 ал.2 от Закона за публичните предприятия.
III. Допълнителни умения и квалификация носещи предимство на кандидатите:
Съгласно „Правилата” – Приложение № 1, включващи:
- Обосновано представяне на приоритетите и задачите на лечебното заведение в съответствие с националната здравна политика.
- Степен на познаване на нормативната уредба.
- Способност да се планират и взимат управленски решения.
- Административни умения, професионални и делови качества.
- Комуникативни способности и организационни способности.
- Способност за обективни преценки и представяне на адекватно разрешение на конкретен проблем.
- Други.
- Срок на договора за възлагане на управлението и начин на определяне на месечното възнаграждение:
– за срок от три години, като възнаграждението се определя по реда на чл.56 ал.5 от ППЗПП и в съответствие с решението на едноличния собственик на капитала по чл.56 ал.13 от ППЗПП, неразделна част от Договор за възлагане на управлението – Приложение № 14 от „Правилата”.
- V. Необходими документи, място и срок за подаването им:
Кандидатите подават писмено Заявление за участие в конкурса, съгласно Приложение № 2 от „Правилата”, към което се прилагат:
- Декларации от кандидата за неговото гражданство, както и за обстоятелството, че отговаря на изискванията на чл.20 ал.1 т.3-12 и чл.21 ал.2 от Закона за публичните предприятия и съгласие за обработване на личните данни на кандидата (приложени по образец);
- Професионална автобиография;
- Нотариално заверено копие на Диплом за завършено висше образование и придобита професионална квалификация;
- Документ за трудов стаж/служебен стаж;
- Свидетелство за съдимост;
- Медицинско свидетелство;
- Концепция за развитие на предприятието и приноса на кандидата към неговото управление за целия срок на договора.
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник, като документите се поставят в два отделни плика, както следва:
– плик №1 съдържа документи, удостоверяващи съответствието на кандидатите с изискванията за участие и критериите за подбор, попълнени образци на документи и декларации, които са приложение към обявлението за конкурса;
– плик №2, който съдържа Концепция за развитие на предприятието и приноса на кандидата към неговото управление за целия срок на договора.
Плик №1 и и плик №2 се поставят в един общ запечатан плик, който се надписва с позицията, за която се кандидатства и наименованието на общинското публичното предприятие, трите имена на кандидата, адрес, електронна поща и телефон за кореспонденция и връзка, и се завежда в деловодството на Общински съвет Перник-гр. Перник, пл. „Свети Иван Рилски“ № 1А, като приносителя се информира за входящия номер.
Срокът за подаване на документите от кандидатите не може да е по-кратък от 15 дни, считано от датата на оповестяване на конкурса на електронните страници на Ощински съвет Перник и Община Перник.
Крайният срок за подаване на заявленията за участие, заедно с останалите конкурсни документи е до 14.06.2024г. вкл.
- VI. Темите, предмет на събеседване (интервю)
Включват въпроси по темата на представената концепция, чрез които се установява в каква степен кандидатът притежава професионалните и деловите качества, необходими за изпълнението на длъжността, като преценката се извършва съгласно „Правилата”, както и:
– Характеристики, обуславящи особеното място на лечебното заведение в системата на здравеопазването;
– Методи за подобряване на финансовото състояние на лечебното заведение;
– Органи на управление на лечебното заведение-права и задължения;
– Системи за управление на качеството в лечебното заведение;
– Други, като по време на събеседването Комисията по провеждането на конкурса може да поставя и други допълнителни въпроси от областта на здравния мениджмънт и действащата нормативна уредба, прилагана при управлението на общинското лечебно заведение.
VII. Срок, в който да бъдат предоставени материалите по чл.12 ал.5 от «Правилата».
Общинското публично предприятие предоставя на кандидатите за участие в конкурса документи относно структурата и длъжностното щатно разписание на персонала в срок до 7 дни, считано от датата на оповестяване на конкурса на електронните страници на Общински съвет Перник и Община Перник. Кандидатите могат да получат данни за финансовото състояние на дружеството от годишните финансови отчети, които са обявени в Търговския регистър и регистър на ЮЛНЦ по партидата на дружеството и са общодостъпни.
VIII. Ред за кандидатстване и провеждане на конкурса:
Документите за участие в конкурса се приемат в деловодството на Общински съвет Перник, пл. „Свети Иван Рилски“ № 1А от деня следващ деня на публикуването на решението на Общински съвет Перник на интернет страницата на Общински съвет Перник, най-малко 15 дни преди крайния срок за подаване на заявленията за участие.
Конкурсът се провежда на три етапа:
- проверка на съответствието на представените документи с предварително обявените изисквания и критериите за подбор;
- оценяване на изготвена и представена от кандидата концепция за развитие на предприятието и приноса на кандидата към неговото управление;
- събеседване с кандидата (интервю).
ІХ. Общодостъпно място, на което се обявяват списъците или други съобщения във връзка с конкурса:
Необходимата информация по провеждането на конкурса се предоставя от Общински съвет Перник и дружеството от деня следващ публикацията на решението до 14.06.2024г., включително на телефон: 076/60 26 12.
Х. Изпълнението на настоящето решение за организацията и провеждането на конкурса се възлага на Председателя на Общински съвет Перник.
Неразделна част от решението са образците от заявлението, декларациите и приложенията, които са част от конкурсната документация, съгласно Правилата за провеждане на конкурси за членове на органи за управление и контрол на общинските публични предприятия, приети с решение 611/2021г. на Общински съвет Перник.