НП ДОСТЪПНА ЖИЛИЩНА СРЕДА И ЛИЧНА МОБИЛНОСТ
Необходими документи за кандидатстване по Компонент 1
1. Искане на писмо за подкрепа К1
Необходими документи за кандидатстване по Компонент 2
1. Искане на писмо за подкрепа К2
НП ПОДПОМАГАНЕ И ГРИЖА В ДОМАШНА СРЕДА
НП Предоставяне на грижи в домашна среда 2020 г.
НП ТОПЪЛ ОБЯД У ДОМА В УСЛОВИЯТА НА ИЗВЪНРЕДНА СИТУАЦИЯ 2020
Програма -АСП 2020 – Топъл обяд
Заявление за кандидатстване за асистент
КАРТА ЗА БЕЗПЛАТНО ПАРКИРАНЕ
Информация относно административна услуга
Присъдена издръжка
СЕМЕЕН КОДЕКС
https://www.lex.bg/laws/ldoc/2135637484
НАРЕДБА ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА РЕДА ЗА ИЗПЛАЩАНЕ ОТ ДЪРЖАВАТА НА ПРИСЪДЕНА ИЗДРЪЖКА
Сектор “Здравеопазване” планира, координира и контролира дейността на медицинските специалисти от здравните кабинети в детските заведения и училищата. Работи в партньорство с държавните и неправителствени организации по проблемите на превенция и промоция на здравето на населението, като приоритет са децата и подрастващите. Здравната политика е насочена към подобряване и укрепване физическото и психическото здраве, изграждане и утвърждаване на здравни навици, формиране на ценности за здравословен начин на живот
На територията та община Перник осъществяват дейност две детски ясли “Здравец” и “Мечо Пух” с капацитет брой деца 130.
– Здравни кабинети в детските заведения и училища
В Целодневните детски градини и Обединени детски заведения, както в общинските и държавни училища здравеопазването е организирано в 47 здравни кабинети, разпределени както следва:
– Училищно здравеопазване – общински и държавни училища – 19 кабинета
– Детско здравеопазване – ОДЗ и ЦДГ – 27 кабинета
– Помощно училище – 1 кабинет.
– Общият брой на медицинските специалисти, работещи в детско и ученическо здравеопазване е 75души.
В здравните кабинети се осъществяват дейности по промоция на здравето на децата и учениците, осъществява се и медицинско обслужване при спешни състояния до пристигане на екипите на спешна медицинска помощ. Провежда се профилактична дейност за предотвратяване или ограничаване на рисковите фактори в детските заведения и училища.
Здравното образование , физическото развитие и физическата дееспособност на децата и подрастващите са приоритет в работата на медицинския специалист. Възпитанието и утвърждаване на здравословен начин на живот и здравословно хранене са в основата на всяка дейност на специалистите от здравните кабинети.
Здравните кабинети в училищно и детско здравеопазване са създадени на основание чл. 26 от Закона за здравето и функционират на базата на Наредба № 3 от 27.04.2000 г.
Нормативни документи, приложими за Сектор Здравеопазване са:
Закон за закрила на дедето Закон за здравето Наредба № 3 от 27.04.2000г. за организацията на здравните кабнети в училищата и детските заведения
Наредба № 6 от 10.08.2011 г. за здравословно хранене на деца от 3 до 7 г. в детските заведения
Наредба № 26 от 18.11.2008г. за устройството и дейността на детските ясли и млечни кухни
Технолог по хранене
За подпомагане на по-доброто обгрижване на децата в детските заведения, с посока правилно формиране на културата на хранене и здравето на децата, освен ангажимента на медицинските специалисти в Община Перник е назначен и технолог по хранене, който изготвя седмично меню, отговарящо на съответна възрастова група и съобразено с утвърден Рецептурник за здравословно хранене и НАССР система.
Технологът контролира спазването на технологията за приготвяне на храната. В работата си той съблюдава и спазва стриктно утвърдената нормативна уредба, а именно:
Наредба №2 за здравословно хранене на децата на възраст от 0 до 3 години в детските заведения и детските кухни Наредба
№6 за здравословно хранене на децата на възраст от 3 до 7 години в детските заведения
Наредба №9 за специфичните изисквания към безопасността и качеството на храните Наредба
№23 от 19 юли 2005 за физиологичните норми за хранене на населението
Здравен медиатор
Работата в отдела се подпомага от здравен медиатор. Той е връзката с уязвимите етнически групи и община Перник. Основна дейност е осъществяване интеграционната политика на ромското население.
Здравният медиатор е връзката на ромската общност с държавните институции. В работата си той запознава и формулира проблемите на гражданите, които го търсят за съдействие . Важен момент от работата на здравния медиатор са посещенията на терен в кварталите със ситуирано ромско население.
– Посредничи в процеса на достъп до здравни услуги.
– Оказва помощ на нуждаещите се при комуникация със здравноосигурителната каса.
– Съдейства при изготвяне и получаване на необходимата документация от различни институции.
– Информира и разяснява правата и задълженията на пациента
– Посредничи в работата между ромското население и Дирекция „Социално подпомагане“ гр.Перник
– Спомага за здравното образоване и създаване на здравни навици на ромското население, чрез организирани срещи и беседи.
– Организира профилактична дейност.
Контакти:
Име | Телефон / Е-mail | Длъжност |
Марианна Борисова Асенова | 076 684224 / 0885 939349 m.assenova@pernik.bg | Началник отдел „Здравеопазване, жилищна политика, спорт и социални дейности“ |
Милка Иванова Николова | 076 684238 / 0888898975
m.ivanova@pernik.bg | Главен експерт „Здравеопазване“
„Финансово подпомагане на изследвания и процедури на хора с репродуктивни проблеми” |
Здравко Огнянов Аргиров | 076 684238 / 0899 932923
zdravkoargirov@abv.bg | Здравен медиатор |
Татяна Григорова Димитрова- Кирилова | 076 684215 / 0884 458 770 / tanqdk@abv.bg | Технолог по хранене |
Заявление и декларация за ползвано общинско жилище
Заявление и декларация за установяване на жилищни нужди – картотекиране
Окончателен списък на граждани, подали заявления и включени в картотека, с установени жилищни нужди, които при възможност ще бъдат настанени в общински жилища за отдаване под наем, през 2023 г. в Община Перник – 26.01.2023 г.
Окончателен списък за настаняване 2023г.
Проект на списък на граждани, подали заявления и включени в картотека, с установени жилищни нужди, които при възможност ще бъдат настанени в общински жилища за отдаване под наем, през 2023 г. в Община Перник – 11.01.2023 г.
Проект на списък за настаняване 2023г.
Окончателни списъци за картотека и отказ от картотекиране за общински жилища – 04.01.2023 г.
Актуализирани списъци с картотека и отказ от картотека за социалните жилища в кв. Тева – 16.12.2022 г.
Окончателен списък на картотека 2022г
Окончателен списък – отказ от картотека 2022г.
„Жилищна политика“ на отдел „Здравеопазване, спорт, социална и жилищна политика“ към дирекция „Хуманитарни дейности“ е да организира, координира и контролира изпълнението на жилищната политика на Община Перник, включително производствата по картотекиране, изготвяне на списъци и настаняване, както и прекратяване на наемни отношения с некоректни наематели.
Дейността в сектор „Жилищна политика“ е регламентирана в Закона за общинската собственост /ЗОС/ и Наредбата за реда и условията за управление и разпореждане с общински жилища /НРУУРОЖ/, приeта с Решение № 1147 от 23.07.2015 г. от Общински съвет гр. Перник, изм. и доп. с Решение № 468/29.10.2019г. на ПАС и изменение и допълнение с решение № 293 от 25.09.2020 от ОбС – Перник са свързани с настаняването в общински жилища за отдаване под наем на граждани с установени жилищни нужди.
Необходими документи за кандидатстване за общинско жилище:
- Заявление до Кмета на Община Перник по образец;
- Декларация по образец /получава се в деловодството на Община Перник/;
- Служебни бележки, удостоверяващи доходите на семейството за последните 12 месеца, преди подаване на Заявлението, от трудово или служебно правоотношение, пенсия и обезщетения , а при наличие на други доходи – копия от подадените данъчни декларации. В случай на безработица- служебна бележка от Дирекция „Бюро по труда“ – Перник – за регистрация като безработен или копие на Трудова книжка доказващи безработица на лицето за последните 12 месеца, преди подаване на Заявлението.(за всички лица в трудоспособна възраст)
- Удостоверения от Службата по вписванията за извършени сделки с имоти на територията на община Перник, а при необходимост и от други населени места за всеки един кандидатстващ член на семейството / домакинството. (за срок от 10 години преди датата на подаване на Заявлението);
- Договор за наем /в случаите, когато жилището се обитава при условията на свободно договаряне/;
- Настанителна заповед /в случаите, когато жилището е държавно, общинско или ведомствено/;
- Медицински документи от ТЕЛК или ЛКК /в случаите, когато е налице член от семейството с ТНР/;
- Копие от съдебно решение за развод, ако има такова;
- Служебни бележки за платени: наем, ток, вода и топлоенергия /в случаите, когато обитаваното жилище е държавно, общинско или ведомствено/;
- Квитанция за платена такса;
- При необходимост се изискват и други документи.
Срокът за подаване на документи за кандидатстване за картотекиране и настаняване в общинско жилище е от 01-ви Януари до 31-ви Октомври за всяка календарна година.
Включените в картотеката лица са длъжни:
- да подават декларация по чл. 6 от НРУУРОЖ, ежегодно от 1-ви Септември до 31-ви Октомври;
- при промяна на обстоятелствата по чл. 5 да уведомят в едномесечен срок писмено общинска администрация чрез попълване на нова декларация, придружена с необходимите документи;
Срокът за подаване на документи за ползвано общинско жилище е от 1-ви Януари до 31-ви Март за всяка календарна година.
Съгласно чл.10, ал. 1 от НРУУРОЖ, няколко пъти годишно се провеждат заседания на Комисия, назначена със заповед на Кмета на Община Перник, която:
- Разглежда внесените документи за кандидатстване за включване в картотека;
- Утвърждава окончателния списък за картотека;
- Утвърждава окончателния списък на граждани с установени жилищни нужди, които при възможност ще бъдат настанени в общински жилища за отдаване под наем;
- Разглеждане на заявления и жалби от наематели и граждани.
Име | Телефон / Е-mail | Длъжност |
Николай Николаев Добрев | Началник отдел – ЗССЖП | |
Гергана Илинчева Стоянова | 076 684241 | Главен експерт „Жилищна политика” |