Двумесечна данъчна ваканция за перничани обявява община Перник. Целта е гражданите и фирмите да могат да погасяват без лихви дълговете си, като ги платят наведнъж. Докладната записка е внесена за разглеждане на предстоящата сесия на Общинския съвет, съобщи кметът Вяра Церовска.
„Смисълът на тази ваканция, която ще бъде от 1-ви февруари до 30 март е хората, които не са успели да внесат своите данъци в продължение на 5 години назад да го направят, без да плащат наказателните лихви за този период. Това, което ще направи Дирекция „Мести данъци и такси” е да организира и изнесени служби в населените кметства – за улеснение на гражданите”, посочи Церовска.
„Това е един политически жест и желание на новата администрация в лицето на кмета”, заяви зам.-кметът Денислав Захариев.
В кръга на шегата той каза, че две са сигурните неща в живота – смъртта и данъците. „Така че, никой не трябва да си мисли, че няма да си издължи данъците към община Перник. В момента им даваме възможност и толеранс да се платят без лихва. В противен случай си има мерки, които данъчното законодателство позволява. Ние сме първенци по съставянето на такива актове”, коментира Захариев.
Според статистиката за цялата страна между 8 и 10 процента са съставените актове, а за община Перник са 50 процента на база на несъбраните суми.
„Сумата за 10 години е 8 млн. 382 хиляди лева, а сумата която можем да съберем и не попада в давностен срок е за последните пет години и тя е 5 900 000 лева . В нея влизат и физически, и юридически лица. Има физически лица, които дължат данъци на сума от 6 хиляди лева, а фирми пък около 500 хиляди лева”, заяви Ивета Боянова директор на Дирекция „Местни приходи и такси”.
След като изтече срокът от два месеца, който общинската администрация дава толеранс на данъкоплатците, ще използваме абсолютно целия инструментариум на закона, за да си съберем дължимите суми, поясни Ивета Боянова .
По нейни думи такса битови отпадъци има 101% събираемост спрямо миналата година и 75% спрямо бюджета, който ни е заложен. Само от актове за миналата година има събрани 263 хиляди лева.