Необходими документи за предоставяне на услугата:
- Документ за самоличност (лична карта) и/или нотариално заверено пълномощно. /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/.
- Заявление по образец;
- Документ за собственост на имота: нотариален акт, договор за учредено право на строеж или друг документ – /копие/ или ………………………………………………………………………….;
- Един комплект от одобрения проект;
- Документи, доказващи наличието на съгласия, изискващи се по: а/ чл. 38, ал. 3 и 4 от ЗУТ при преустройства в съществуваща сграда с режим на етажна собственост: решение на общо събрание заедно с нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища- непосредствени съседи на обекта-при обект по ал. 3 на друг надземен етаж и при преустройство с промяна на предназначението на жилище при условията на ал.4 №…/…г.; б/ чл. 39, ал. 2 от ЗУТ при промяна на предназначението на част или на цяла сграда в жилищни зони, когато преустройството е свързано с масов достъп на външни лица и наднормено за зоната шумово и друго замърсяване-освен съгласията по чл.38 и нотариално заверено съгласие от всички собственици и носители на ограничени вещни права в съседни поземлени имоти №…; в/ чл. 183, ал. 1 от ЗУТ при нов строеж, надстрояване или пристрояване в съсобствен урегулиран поземлен имот – договор в нотариална форма с останалите собственици; г/чл. 183, ал. 2 от ЗУТ при надстрояване или пристрояване на сграда-етажна собственост-Договор за учредяване право на надстрояване или пристрояване със собственика на урегулиран поземлен имот в нотариална форма и декларация с нотариална заверка на подписите от всички собственици в етажната собственост;
- Писмено нотариално съгласие от всички собственици и носители на ограничени вещни права в съседния поземлен имот при обекти на допълващо застрояване, които се разрешават при условията на чл. 41, ал. 2 от ЗУТ на граница между два имота, във връзка с чл. 21, ал. 4 от ЗУТ № …………………………………………..;
- Решение по оценка на въздействието върху околната среда, издадено по реда на закона за опазване на околната среда /когато се изисква/.
- Оценка за съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите, изготвена от съответното лице по чл. 142, ал. 6 от ЗУТ – за обекти първа и втора категория задължително с комплексен доклад, а за обекти от по-ниска категория- по желание на възложителя;
- Предварителна оценка на идейните инвестиционни проекти за съответствие с предвижданията на ПУП, с правилата и нормативите по устройство на територията, както и взаимната съгласуваност между отделните части на проекта съгласно чл. 142, ал. 2 от ЗУТ.
- Положително становище на органите по пожарна безопасност за строежите от първа, втора и трета категория;
- Документ за платена такса за административната услуга.
Такса и срок за предоставяне на административната услуга:
- 7 дни /обикновена услуга/ – 50 лв.;
- 5 дни /бърза услуга/ – 75 лв.;
* Освобождават се от такси за технически услуги държавните и общинските органи, организациите на бюджетна издръжка и Българският Червен кръст;
*При неспазване на срока размерът на таксата се намалява с 1 на сто на ден, считано от деня на забавянето, но не повече от 30 на сто от пълния и размер.
Заявление /Образец/ – натиснете тук
Информация за услугата – натиснете тук