Е-УПРАВЛЕНИЕ
КОНТАКТИ

Работно време на Община Перник: Пон - Пет: 8:00 - 17:00

  • Администрация
    • Общински съвет
    • Кметства
    • Общински предприятия
    • Кариери
    • Телефонен указател
  • Електронно управление
    • Административни услуги
    • Профил на купувача
    • Конкурси и търгове
    • Е-Услуги
    • Деловодна справка
    • Резервирай час
  • За Перник
    • Култура и Фестивали
    • Екология
    • Спорт и младежки дейности
    • Образование
    • Здравеопазване
  • Сигнал за нередности
Contacts us
  • Администрация
    • Общински съвет
    • Кметства
    • Общински предприятия
    • Кариери
    • Телефонен указател
  • Електронно управление
    • Административни услуги
    • Профил на купувача
    • Конкурси и търгове
    • Е-Услуги
    • Деловодна справка
    • Резервирай час
  • За Перник
    • Култура и Фестивали
    • Екология
    • Спорт и младежки дейности
    • Образование
    • Здравеопазване
  • Сигнал за нередности
Contacts us
  • Администрация
    • Общински съвет
    • Кметства
    • Общински предприятия
    • Кариери
    • Телефонен указател
  • Електронно управление
    • Административни услуги
    • Профил на купувача
    • Конкурси и търгове
    • Е-Услуги
    • Деловодна справка
    • Резервирай час
  • За Перник
    • Култура и Фестивали
    • Екология
    • Спорт и младежки дейности
    • Образование
    • Здравеопазване
  • Сигнал за нередности
  • Администрация
    • Общински съвет
    • Кметства
    • Общински предприятия
    • Кариери
    • Телефонен указател
  • Електронно управление
    • Административни услуги
    • Профил на купувача
    • Конкурси и търгове
    • Е-Услуги
    • Деловодна справка
    • Резервирай час
  • За Перник
    • Култура и Фестивали
    • Екология
    • Спорт и младежки дейности
    • Образование
    • Здравеопазване
  • Сигнал за нередности
Информация по проект „Нова възможност за младежка заетост” на Агенция по заетостта
Начало Новини Информация по проект „Нова възможност за младежка заетост” на Агенция по заетостта
0

Информация по проект „Нова възможност за младежка заетост” на Агенция по заетостта

Финансова подкрепа по проекта за наемане на младежи до 29 годишна възраст могат да получат работодатели от реалния сектор, а също и органи на изпълнителната власт съгласно Закона за местното самоуправление и местната администрация, общинските предприятия по чл. 52 от Закона за общинската собственост, органите на централната администрация на изпълнителната власт и териториалните им структури, съгласно чл. 38 от Закона за администрацията, като последните могат да заявят свободни работни места само за стажуване при работодател за младежи със завършено висше образование.

Финансовата подкрепа се предоставя на работодатели, които наемат на работа безработни младежи до 29-годишна възраст чрез следните три възможности:

  • сключване на трудов договор за обучение по време на работа, за срок до 6 месеца, като през времето на обучението обучаемият получава трудово възнаграждение за действително отработеното време. С такъв трудов договор работодателят се задължава да обучи работника или служителя в процеса на работата по определена професия или специалност. Договор по чл. 230 от КТ се сключва с младежи, които не притежават квалификация по професията, по която ще бъдат обучавани в процеса на работа. Допустимо е такъв договор да се сключва с лица, които притежават квалификация, но по друга професия или специалност. Съгласно разпоредбите на КТ, работодателят е задължен да осигури работа за срок до 3 години, съобразно придобитата квалификация, на успешно завършилите обучение лица по проекта (чл. 230, ал. 4 от КТ). Обучението се подпомага от ментори, които могат да бъдат, както определени от работодателя негови служители/работници, така и физическите лица, които представляват Работодателя. Възнаграждението на включените в обучение лица е в размер на минималната работна заплата за страната, а на менторите е в размер 1/2 от минималната работна заплата (за назначените на трудово или служебно правоотношение).
  • сключване на трудов договор за стажуване, за срок от 6 до 9 месеца, като възнаграждението е в размер на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година, към които се отнася разкритото стажантско място (чл. 233б от КТ). Стажуването е изпълнение на работа под наставничеството на работодателя или на определено от него лице – наставник, с цел усвояване на практически умения по придобита професия или специалност. Такъв трудов договор може да се сключва само с лица, които притежават квалификация, придобита в системата на средното или висшето образование, за работа на длъжност, която съответства на придобитата от лицето квалификация. Стажуването е за срок от 6 до 9 месеца. При стажуване не се поемат разходи за възнаграждение на наставник.
  • сключване на трудов договор за заетост за период до 9 месеца с осигурен ментор на разкрити от работодателите работни места в сферата на осъществявани от тях дейности на длъжности попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г. Възнаграждението на наетите младежи е в размер на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година. Ментори могат да бъдат определени от работодателя негови служители/работници, назначени на трудово или служебно правоотношение, като със средствата по проекта се покриват разходите им за възнаграждение в размер 1/2 от минималната работна заплата.

По проекта се възстановяват и разходи за обществен превоз на пътници с автобуси по утвърдените републиканска, областни или общински транспортни схеми или за железопътни превози на пътници в случаите, когато безработното лице е приело предложената от Агенция по заетостта „подходяща работа“ по смисъла на Закона за насърчаване на заетостта. Разходите за транспорт покриват стойността на разходооправдателните документи (билети – до 2 транспортни средства на ден в една посока; дневни карти), съответстващи на отработените дни за първия месец от стажа/обучението по време на работа/заетостта.

Всички процедури и необходими документи за кандидатстване и включване в проекта са публикувани на Интернет страницата на Агенцията по заетостта.

След одобрение на работодателя и на безработните лица между Агенция по заетостта и работодателя се сключва договор за осигуряване на заетост. На работодателите се възстановяват вече извършени разходи за работни заплати и осигурителни вноски за наетите лица по проекта, като е регламентирана и възможност да се възстановяват освен вече изплатени, но и само начислени разходи на работилите през отчетния месец лица.

Важно е също да се знае, че:

  • Работодателите могат да подават заявки за свободни работни места за младежи с регистрация в Дирекции „Бюро по труда” на територията на цялата страна;
  • Всички действащи към момента договори с работодатели за стажуване/обучение по време на работа могат, по преценка на съответния работодател,  да бъдат анексирани съобразно новите условия по проекта.
  • Заетостта по всички договори с работодатели следва да приключи не по-късно от 31.07.2023 г.

Приложение 1 – Заявка

Приложение 2 – Информация за работодатели

Приложение 3- информация за безработни лица

ПОКАНА За събитие Поставяне на автоматичен външен дефибрилатор ZOLL AED 3 по ПРОЕКТ :   BGLD-BGLD-3.002.-0010-C01 “Интегрирани мерки за подобрено включване на хора, живеещи в маргинализирани общности“, Програма „Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи“, Финансиран по Финансовия механизъм за Европейското икономическо пространство 2014-2021 г.ПОКАНА За събитие Поставяне на автоматичен външен дефибрилатор ZOLL AED 3 по ПРОЕКТ : BGLD-BGLD-3.002.-0010-C01 “Интегрирани мерки за подобрено включване на хора, живеещи в маргинализирани общности“, Програма „Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи“, Финансиран по Финансовия механизъм за Европейското икономическо пространство 2014-2021 г.18 ноември, 2022
Съобщение за издадено Решение № СО-125-ЕО/2022 г. на РИОСВ – София за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка на „Актуализация на програмата за намаляване на емисиите и достигане на установените норми на фини прахови частици (ФПЧ10) и (ФПЧ2,5), SO2, ПАВ в атмосферния въздух на община Перник с програмен период на действие 2022 - 2028 г.“23 ноември, 2022

Подобни публикации

Новини

Заповед за приемното време в общинската администрация

Община Перник 17 юни, 2013
Новини

Гигантски ПРИМ суджуци хапнаха перничани

Община Перник 27 януари, 2012
Търси
Последни публикации
  • Обява за решение на ОбС № 760 от 18.09.2025
    27 октомври, 2025
  • Обява за решение на ОбС № 775 от 18.09.2025
    27 октомври, 2025
  • Обява за решение на ОбС № 757 от 18.09.2025
    27 октомври, 2025
Категории
Етикети
архитектура гр. Перник емблеми забележителности история крепост крепости култура музеи сгради фестивал
Featured image: Информация по проект „Нова възможност за младежка заетост” на  Агенция по заетостта

Контакти
Свържете се с нас

Пишете ни
logo-pernik

Община Перник

пл. “Св.Иван Рилски“ №1

obshtina@pernik.bg

Е - Управление

Електронни услуги

Деловодна справка

Сигнали за нередности

Профил на купувача

Документи

Защита на подаващите сигнали по ЗЗЛПСПОИН

Карта

Copyright © 2025 Всички права запазени

Управление на съгласие

За да предоставим оптимално потребителско изживяване, използваме технологии като „бисквитки“ за съхраняване и достъп до информация на Вашето устройство. Съгласието с тези технологии ни позволява да анализираме поведението при сърфиране и да обработваме уникални идентификатори, свързани с функционирането на този уебсайт. Отказът или оттеглянето на съгласието може да ограничи достъпа до определени функции и услуги.

Функционални Винаги активен
Техническото съхраняване или достъпът са строго необходими за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично поискана от абоната или потребителя, или единствено с цел да се осъществи предаване на съобщение по електронна съобщителна мрежа.
Опции
Техническото съхранение или достъпът са необходими за легитимната цел да се съхраняват предпочитания, които не са поискани от абоната или потребителя.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, които се използват изключително за статистически цели. Техническото съхранение или достъп, които се използват изключително за анонимни статистически цели. Без съдебна призовка, доброволно изпълнение от страна на Вашия доставчик на интернет услуги или допълнителни записи от трета страна, информацията, съхранявана или извличана само за тази цел, обикновено не може да се използва за идентифицирането Ви.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъпът са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя на даден уебсайт или на няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Предпочитания
{title} {title} {title}