Близо 200-те служители на общинската администрация в Перник преминаха обучение за повишаване на професионалната си компетентност. Те повишиха квалификацията си в работата си с различни компютърни програми, електронно подписани документи, прилагането на различни административни режими, както и в деловата комуникация и етикет, и в различни техники за решаване на проблеми и конфликти.
Това се случи в рамките на проекта “Повишаване на професионалната компетентност на служителите на общинската администрация Перник за по-ефективно и ефикасно изпълнение на задълженията”, който се финансира по ОП “Административен капацитет” , съфинансиран от Европейския социален фонд.
Проектът бе финализиран вчера с официална пресконференция на екипа, който отчете свършената работа.
Постигната е най- важната цел, а именно по-ефективното изпълнение на задълженията на служителите, чрез повишаване на тяхната компетентност. В рамките на една година са били проведени 13 обучения, като 11 от тях са били свързани с подобряването на уменията за работа със съвременни информационни технологии и ключови компетенции. Обученията са проведени от Института по публична администрация. Освен общинските служители, в част от обучението са били включени кметовете и кметските наместници, които са получили практически насоки как да правят анализи, как да убеждават и да се аргументират, разказа заместник-кметът Петър Първанов, който е ръководител на проекта.
“Аз съм може би единственият необучен човек, но не защото нямам нужда, а заради повечето ми ангажименти. Почти всички служители в администрацията преминаха през това обучение, което е от изключително значение, защото най-важното в тяхната работа е качественото обслужване на гражданите”- каза кметът Росица Янакиева. Тя подчерта важността на повишаване на професионалните умения на служителите с оглед на динамично променящата се нормативна уредба в местното самоуправление.
Проектът бе реализиран в рамките на една година, като размерът на одобрената безвъзмездна финансова помощ възлиза на 89 812 лева.