Как да привличат нови публики чрез новите медии и как да засилят културното предлагане се учиха в Перник мениджъри в сферата на културата от Югозапада. Обучението бе в рамките на двудневната Регионална академия за мениджмънт в културата, чийто домакин е градът ни. За връзката между новите публики и новите медии и как да се стигне до повече хора чрез интерактивни артистични форми говори директорът на фондация за градски проекти и изследвания Юрий Вълковски.
Технологиите помагат на развитието на нови бизнес модели, нови мрежи и нови форми на креативност, бе един от изводите.
Главният редактор на в. „Труд“ Иван Михалев се спря на новите медийни и комуникативни практики, родени в епохата на интернет. Той говори и за езика на социалните медии и има ли вече разделителна линия между източник и получател на информация в променената медийна действителност.
Партньор или враг на изкуството са новите медии и възможно ли е чрез дигитализация на културни продукти съдържанието им да достигне до нови публики, това ли е бъдещето на културата и изкуството – отговори на тези въпроси мениджърите търсиха с отговорния редактор на сп. L’Europeo Димитър Стоянович. В късния следобед „Off the Record“ – свободно и „без запис“ курсистите разговаряха с медийния експерт Георги Лозанов.
В петък „на терен“ в Регионалния исторически музей в Перник и в международния фестивален център „Сурва“ мениджърите ще проектират бъдещи сценарии за развитие, ще извлекат поуки от посланията към гражданите на модела „Кошице“, втория по големина град в Словакия, който бе Европейска столица на културата през 2013 г., ще поспорят и по други въпроси, важни за управлението на културата. Те ще разговарят с програмния коорднатор на Кошице и Марсилия 2013 Мирослава Граджирова и с директора на Центъра за сценични изкуства в Скопие, Македония Виолета Симяновска.